Sunday, September 30, 2007

Ramses tips och trix 1.

När man bott med såna där tvåbeningar ett tag så lär man sig ju ett annat om hur man ska göra för att de ska förstå oss. Därför har jag bestämt mig för att lägga upp en ny inläggsserie här på bloggen där jag tipsar andra kissar om saker jag kommer på att man kan göra för att underlätta livet med tvåbeningar. Här kommer den första.Tips 1: Du vill bli upplyft i famnen.
Ibland så räcker det inte med att bara stryka sig kring benen. Vi kissar gör ju det så ofta så att det är inte alltid tillräckligt. Gör så här: sätt dig vid tvåbeningarnas fötter, jama jättehögt och länge (högre och längre än vad du brukar så att du verkligen får uppmärksamhet). Om du fortfarande inte blivit upplyft: lyft upp en framtass och slå lite försiktigt på tvåbeningens tassar. Ha bara inte några klor ute, då kanske du får motsatt effekt :-) och det kan leda till att de blir lite tjuriga i stället. Se nu förhoppningsvis fram emot en njutningsfull stund i famnen.
Ramses, tipsarkatten på Bygatan.

2 comments:

Anonymous said...

Sådana där tips emottages tacksamt. Själv behöver jag tips på hur man får tvåbeningen att servera mer kokt skinka och mindre torrfoder. Nu ryktas det om någon form av diet också. Hujeda mig.
Hälsningar ifrån Thelma och lillkatta

Isis och Ramses said...

Jojo, vi fick oxå vackert stå ut med en minskning av torrfodret. Skinka? Nej, det vet vi inte vad det är. Låter gott. Vi får visst snacka lite med våra tvåbeningar. Ramses, tipsarkissen på Bygatan.